Zanim wybierzesz się na pierwszy urlop kamperem, w głowie pojawia się wiele pytań. Jednym z kluczowym jest “Jaki rodzaj kampera wybrać?”.
Przeczytaj artykuł i zdecyduj, który typ jest dla Ciebie!
Alkowa
Gdybyśmy poprosili Cię o narysowanie kampera, istnieje spora szansa, że Twój szkic przypominałby alkowę. Charakterystyczna duża nadbudówka nad szoferką jest swego rodzaju ikoną caravaningu. Co się kryje w dodatkowej przestrzeni? Pełnowymiarowe, dwuosobowe łóżko – to niemal dodatkowy pokój!
Alkowy:
- CI Horon 79M, podwozie FORD 130 KM
- CI Horon 79M 2021, podwozie FORD, 130 KM
- CARRADO A 464, podwozie Citroen, 160 KM
- Roller Team Kronos 295M, podwozie FORD, 170 KM
Plusy
- Komfortowo mogą nim podróżować nawet 6-osobowe rodziny
- Pełnowymiarowe łóżka
- Przestrzeń w salonie jest dostępna cały czas
Minusy
- Kształt niekorzystnie wpływa na aerodynamikę auta
- Wysokości takich kamperów często przekracza 3m
- Osiąga mniejsze prędkości
Półintegra
To sprytna hybryda alkowy i integry. Zazwyczaj również pomieści 6 osób, jednak miejsca w całym kamperze jest nieco mniej. Wszystko przez to, że kamper typu półintegra nie posiada charakterystycznego daszka nad maską, więc łóżko z przodu auta najczęściej opuszcza się spod sufitu, co może ograniczać przestrzeń użytkową wnętrza, ale tylko na noc, kiedy łóżko jest rozłożone. W aucie jest poszerzona zabudowa, a kabina kierowcy jest zintegrowana z przestrzenią mieszkalną tj. zamontowane są obracane fotele.
Dostępne u nas półintegry:
- Ci HORON 74XT, podwozie FORD 170 KM
- CHAUSSON 720, podwozie FORD, 170 KM
Plusy
- Lepsza aerodynamika auta niż w alkowie
- Mniejsze spalanie paliwa
- Zintegrowana przestrzeń
Minusy
- Ograniczona przestrzeń użytkowa
- Mniejszy komfort przy maksymalnym obłożeniu auta
- Długość auta
Już wiesz, jak wybrać kampera? Zarezerwuj termin i udaj się w podróż życia!